Op naar Aalborg! - Reisverslag uit Sassenheim, Nederland van Stefan en Mandy LeeuwenKop - WaarBenJij.nu Op naar Aalborg! - Reisverslag uit Sassenheim, Nederland van Stefan en Mandy LeeuwenKop - WaarBenJij.nu

Op naar Aalborg!

Door: Mandy en Stefan

Blijf op de hoogte en volg Stefan en Mandy

18 Augustus 2013 | Nederland, Sassenheim

Haj!
(Vrienden van Stefan die niet van lezen houden: doorscrollen naar beneden)

Het is zover. Het busje is volgepropt en de tweede auto zit ook vol met al onze rotzooi. We staan klaar om te vertrekken. Toen Stefan 2 jaar geleden had verteld dat hij hoe dan ook naar Denemarken wilde, had ik nooit gedacht dat we nu op het punt zouden staan om allebei te vertrekken naar het land waar de vikingen hun oorsprong vonden. Maar toen wist ik ook nog niet van Stefan dat hij een schoenen en een pannen verzamel fetisj had én wist Stefan nog niet dat ik… oh, daar komt die met uitpakken in Aalborg wel achter ;).
De laatste weken hebben wij onze tijd gevuld met verhuizen naar Sassenheim en de Merenwijk, werken, Stefan moest nog de laatste loodjes aan zijn scriptie leggen, Deens leren én vooral heel veel, maar dan ook echt heel veel inpakken. En dan nog niet eens veel spullen inpakken, nee de tijd ging hem vooral zitten in zo efficiënt mogelijk alle dozen volproppen met de spullen die we echt mee moesten hebben. Want als je in een busje met een inhoud van 6-8 kuub gaat verhuizen, dan moet je driedubbel zo kritisch zijn. Dus hebben we veel gediscussieerd over wat er wel en niet mee mocht. ‘Als Stefan zijn sportattributen mee mag, dan mag ik mijn gitaar mee.’ En zo hebben we alles in goed overleg ingepakt (alhoewel Stefan nog steeds niet weet wat er in de dozen zit waar ‘spulletjes van Mandy’ op staat ). Maar goed, Stefan zelf zal vast wel ergens een pak brood hebben verstopt, want zijn grootste angst is dat hij daar alleen maar roggebrood moet eten. Om zijn angst weg te nemen heb ik dus een cakevorm meegenomen om, als de nood echt hoog is, zelf brood te gaan bakken ;)
Om verdere vragen over mee te nemen voedsel voor te zijn: wij nemen niets mee, behalve een pak gekregen stroopwafels (de andere 25 gekregen pakken zijn al verbrast) en een doosje vol met kleine flesjes drank en een fles wijn van Suus (alhoewel de alcohol daar niet heel duur is, maar just in case).
Daarnaast verkopen ze daar drop (Lakritz) en pindakaas (jordnøddesmør), dus aan Nederlandse specialiteiten geen gebrek. Alhoewel we daar alleen in geval van uiterste heimwee gebruik van gaan maken, want ik kijk uit naar de vele soorten vis en de zoete broodjes en Stefan naar de vele soorten vlees en niet naar het brood ;)

We willen bij dezen iedereen farvel zeggen en heel erg bedanken voor de kadootjes en lieve woorden. We hebben helaas niet iedereen persoonlijk gedag kunnen zeggen in de afgelopen weken, omdat het veel te druk was. Dus bij dezen nog een digitale farvel en we zullen jullie natuurlijk op de hoogte houden van onze Deense eventyrerne.

Heel veel liefs,
Mandy en Stefan

Vrienden die niet graag lezen:
Alles is ingepakt en we gaan nu weg, doei!

• 18 Augustus 2013 - 08:24

Ilona:

Super leuk dat jullie een blog bijhouden, ik hou wel van lezen dus schrijf maar lekker veel! ;-)
    Hele goede reis gewenst en heel veel plezier met jullie eventyrne!
    Liefs, ilona en de mannen

• 18 Augustus 2013 - 09:34

Jet:

Nu al een heerlijk verhaal:) Goede reis!!! X Jet

• 18 Augustus 2013 - 10:40

Lieke:

Wauw man, wat n avontuur!! Super leuk! Ga jullie blog volgen. Veel plezier!!

• 18 Augustus 2013 - 11:33

Renee:

Leuk leuk leuk. ben zeer benieuwd naar t verslag over de reis en aankomst.

Xxx

• 18 Augustus 2013 - 20:56

Liesbeth:

Lieve Mandy en Stefan, heeeel veel plezier! Xxx

• 01 September 2013 - 16:39

Ex Buurmeisje Lau:

Hey!!! beetje laat, maar eindelijk kan ik jullie avonturen volgen! Leuk!!!